Verantwoording

Wij hebben onze verantwoording geschreven aan de hand van de 6w formule, zo is het overzichtelijk waarom Heineken z’n interessant bedrijf is om te onderzoeken.

 

Waarom Heineken?

Wij hebben als groep het bedrijf Heineken gekozen. Dit hebben wij gedaan omdat het een van de grootste Nederlandse bedrijven is die wereldwijd opereert. Wij vinden het interessant om uit te zoeken hoe Heineken zo een toonaangevend bedrijf is geworden. Wij hopen door het maken van dit project meer inzicht te krijgen in het bedrijf Heineken. Heineken is een goed voorbeeld van een bedrijf die het voor elkaar heeft gekregen om een goed imago op te bouwen, waarom is Heineken één van de grootste biermerk ter wereld? Wat doen zij beter dan de concurrentie? Deze vragen hopen wij te beantwoorden met het maken van dit project.

 

Wie is Heineken?

Heineken NV is een Nederlandse multinational in de bier- en drankensector en is actief in meer dan 178 landen. Heineken Holding NV bezit 50,005% van de aandelen van Heineken NV. L’Arche Green NV bezit 51,083% van de aandelen in Heineken Holding NV en de familie Heineken (onder wie Charlene de Carvalho-Heineken) bezit 88,67% van de aandelen van L’Arche Green NV. Heineken bezit en beheert verschillende biermerken. Heineken en Amstel zijn de belangrijkste internationale merken.

 

Wanneer is Heineken opgericht?

Het bedrijf Heineken is opgericht door Gerard Adriaan Heineken op 15 februari 1864. op 11 april 1933 de eerste boot met Heineken bier aan in Hoboken, New Jersey, waarmee Heineken de eerste bierimporteur na de drooglegging werd. Sindsdien is Heineken het succesvolste geïmporteerde biermerk. Daarnaast is Heineken actief in het overnemen van andere bedrijven, waardoor ze een groot deel van de markt veroverd hebben.

 

Waar is Heineken?

Heineken opereert over heel de wereld. In Europa is Heineken het meest verkochte biermerk en amstel ( valt onder Heineken ) staat op nummer 3  In 2011 had Heineken wereldwijd een marktaandeel van 8,8%.

 

Wat doet Heineken?

Heineken is op dit moment bezig om in 2018 het snelst groeiende bedrijf te zijn op het gebied van natuurlijk gebrouwen dranken, een bedrijf dat de meeste en bovenal beste innovaties op de markt brengt, met merken die de absolute voorkeur genieten boven die van onze concurrenten.” Kortom: we willen dan ‘In Ieders Glas, In Ieders Hart’ zitten.”

 

Wat zijn de kennisgebieden van Heineken?
Heineken heeft heel veel verschillende kennisgebieden, het grootste kennisgebied ligt in het brouwen van bier. Daarnaast hebben ze een veel kennis op het gebied van marketing. Als je aan bier denkt komt Heineken direct naar boven. Zo is de ‘lachende’ letter e in het logo heel bekend en zijn er veel goede reclames. Ook in films is Heineken erg actief, vaak zie je vaak mensen met een Heineken biertje. Ook in het horecagebied weet Heineken precies hoe alles werkt, hierdoor kunnen ze heel goed inspelen op deze markt.  Daarnaast ligt een groot kennisgebied van Heineken in de logistiek. Heineken opereert wereldwijd. Om dit soepel te laten verlopen is het belangrijk dat het logistiek goed geregeld is en er geen fouten worden gemaakt. Dan zouden ze een grote markt kunnen verliezen, want de concurrentie is groot.

 

Wie is de doelgroep van Heineken?

Heineken probeert de doelgroep zo groot mogelijk te houden, maar richt zich voornamelijk op mannen in hun reclames, de ‘gewone man’ die met zijn vrienden, in de kroeg of sport aan het kijken is een biertje nuttigt. Vandaar dat het kennisgebied voor de horeca belangrijk is. Een groot deel van de doelgroep is hier te vinden, dan moet er goed gekeken worden hoe deze bereikt worden.

 

 

 

 

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb